Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem optiweb.pl.
Sklep internetowy, działający pod adresem optiweb.pl (zwany dalej: Sklep internetowy Optiweb), jest prowadzony przez OPTIWEB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 8993000787, REGON: 529383388. (zwaną dalej „Optiweb.pl”).
Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
adres pocztowy: ul. Syryjska 14/1 52-122 Wrocław;
numer telefonu i/lub faksu: tel.: +48 792 351 155;
adres poczty elektronicznej: kontakt@optiweb.pl.
Regulamin sklepu internetowego Optiweb umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej optiweb.pl w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem umowy.
§2 Definicje
Pojęcia, którymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Usługodawca/Sprzedawca – OPTIWEB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 8993000787, REGON: 529383388, ul. Syryjska 14/1, 52-122 Wrocław.
Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem optiweb.pl przez OPTIWEB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740).
Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotem umowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym.
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344).
Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Towarów lub Usług w ramach umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).
§3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarów i usług są cenami brutto (zawierają podatek) oraz są wyrażone w polskich złotych. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone.
Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu Optiweb.pl, jak również opisy towarów i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
Sprzedawca używa w Sklepie internetowym Optiweb.pl kodów rabatowych upoważniających do zakupów towarów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym Optiweb.pl konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Optiweb.pl konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
Strona Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która dopasowuje treść strony do urządzenia, na którym jest ona wyświetlana. Strona Sklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i również urządzeniach mobilnych.
Zamówienia w sklepie internetowym Optiweb.pl można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.
Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym Optiweb.pl jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
§5 Sposób płatności
W sklepie Optiweb istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
za pomocą płatności elektronicznych PayU
przelew krajowy na konto bankowe
§6 Czas realizacji zamówienia
Średni czas realizacji zamówienia wynosi 2-3 dni robocze, a w przypadku produktów wymagających dłuższego czasu przygotowania do wysyłki, maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi do 14 dni roboczych.
§7 Dostawa
Zamówione towary i usługi są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adresem email wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia.
Czas dostarczenia usług i towarów jest oznaczony na stronach produktu Sklepu internetowych Optiweb.pl. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru i usługi nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
Dostawa zamówionych Towarów i Usług odbywa się za pośrednictwem poczty email.
Koszty dostarczenia Towaru i usługi, ponosi Sprzedający.
W momencie przyjęcia towaru lub usługi Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje się własnością Klienta.
§8 Odstąpienie od umowy
Klient ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
Prawo do odstąpienia nie przysługuje w przypadku, gdy usługa została w pełni wykonana przed upływem 14 dni, a Klient wyraził na to zgodę przed rozpoczęciem realizacji, zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta.
W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem realizacji usługi, Klient powinien złożyć stosowne oświadczenie w formie pisemnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy.
W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tej samej metody, którą dokonano zapłaty, chyba że Klient zgodzi się na inną formę zwrotu.
Jeżeli Klient wyraził zgodę na rozpoczęcie realizacji usługi przed upływem 14 dni i usługa została częściowo wykonana, Sprzedawca zwróci część wpłaconej kwoty proporcjonalnie do niewykonanej części usługi.
W przypadku usług cyfrowych lub dostarczonych w formie elektronicznej (np. raportu audytu SEO), prawo do odstąpienia od umowy wygasa z chwilą dostarczenia kompletnej usługi Klientowi.
§9 Reklamacje
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.
W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie na adres ul. Syryjska 14/1, 52-122 Wrocław lub poprzez e-mail na adres kontakt@optiweb.pl. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.
Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
§10 Zasady publikowania opinii
Każdy kupujący/klient może publikować opinie o towarze/usłudze w odpowiednim miejscu na stronie internetowej Sklepu. Opinia powinna być napisana w języku polskim z zachowaniem zasad poprawniej polszczyzny.
Opinie są subiektywnymi wypowiedziami Klientów. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.
Kupujący/klient oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w Sklepie Internetowym optiweb.pl.
Nadesłana opinia podlega weryfikacji przez sprzedawcę pod względem sprawdzenia, czy opinia ta nie zawiera treści o charakterze zakazanym tj. w szczególności, gdy opinia narusza obowiązujące przepisy, zawiera treści zakazane, reklamowe, dane osobowe, narusza prawa autorskie itd.
§11 Dane osobowe
Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego optiweb.pl.
§12 Postanowienia końcowe
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony sklepu internetowego optiweb.pl zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym optiweb.pl/regulamin.
Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.